Sprawozdanie Zarządu z działalności GK Berling 
 
 
22 
sprawozdawczego, a jeżeli z uzasadnionych powodów nie jest to możliwe, jak najszybciej 
publikuje co najmniej wstępne szacunkowe wyniki finansowe. 
Emitent  nie  opóźnia  publikacji  raportów  finansowych,  jednak  ze  względu  na  niewielką 
liczebność  kadry  potrzebuje  odpowiednio  dużo  czasu  na  przygotowanie  rzetelnych 
sprawozdań.  Ze  względu  na  specyfikę  prowadzonej  działalności,  Spółka  nie  publikuje 
szacunkowych wyników ani prognoz finansowych. 
1.3.1.  W  swojej  strategii  biznesowej  spółka  uwzględnia  również  tematykę  ESG, 
w szczególności  obejmującą  zagadnienia  środowiskowe,  zawierające  mierniki  i  ryzyka 
związane ze zmianami klimatu i zagadnienia zrównoważonego rozwoju; 
Spółka nie jest objęta obowiązkiem raportowania niefinansowego w zakresie ESG. 
1.3.2.  W  swojej  strategii  biznesowej  spółka  uwzględnia  również  tematykę  ESG, 
w szczególności  obejmującą  sprawy  społeczne  i  pracownicze,  dotyczące  m.in. 
podejmowanych i planowanych działań mających na celu zapewnienie równouprawnienia 
płci,  należytych  warunków  pracy,  poszanowania  praw  pracowników,  dialogu  ze 
społecznościami lokalnymi, relacji z klientami. 
Spółka nie jest objęta obowiązkiem raportowania niefinansowego w zakresie ESG. 
1.4.1. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej 
strategii biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat 
założeń  posiadanej  strategii,  mierzalnych  celów,  w  tym  zwłaszcza  celów 
długoterminowych,  planowanych  działań  oraz  postępów w jej  realizacji, określonych  za 
pomocą  mierników,  finansowych  i  niefinansowych.  Informacje  na  temat  strategii  w 
obszarze ESG powinny m.in. objaśniać, w jaki sposób w procesach decyzyjnych w spółce 
i podmiotach z jej grupy uwzględniane są kwestie związane ze zmianą klimatu, wskazując 
na wynikające z tego ryzyka; 
Ze  względu  na  specyfikę  prowadzonej  działalności,  Spółka  nie  publikuje  strategii 
biznesowej i nie planuje tego w najbliższej przyszłości. 
1.4.2. W celu zapewnienia należytej komunikacji z interesariuszami, w zakresie przyjętej 
strategii biznesowej spółka zamieszcza na swojej stronie internetowej informacje na temat 
założeń  posiadanej  strategii,  mierzalnych  celów,  w  tym  zwłaszcza  celów 
długoterminowych,  planowanych  działań  oraz  postępów w jej  realizacji,  określonych za 
pomocą  mierników,  finansowych  i  niefinansowych.  Informacje  na  temat  strategii  w 
obszarze  ESG  powinny  m.in.  przedstawiać  wartość  wskaźnika  równości  wynagrodzeń 
wypłacanych jej  pracownikom, obliczanego jako  procentowa różnica pomiędzy  średnim 
miesięcznym  wynagrodzeniem  (z  uwzględnieniem  premii,  nagród  i  innych  dodatków) 
kobiet i mężczyzn za ostatni rok, oraz przedstawiać informacje o działaniach podjętych w 
celu likwidacji ewentualnych nierówności w tym zakresie, wraz z prezentacją ryzyk z tym 
związanych  oraz  horyzontem  czasowym,  w  którym  planowane  jest  doprowadzenie  do 
równości. 
Ze  względu  na  specyfikę  prowadzonej  działalności,  Spółka  nie  publikuje  strategii 
biznesowej i nie planuje tego w najbliższej przyszłości. 
1.5. Co najmniej raz w roku spółka ujawnia wydatki ponoszone przez nią i jej grupę na 
wspieranie  kultury,  sportu,  instytucji  charytatywnych,  mediów,  organizacji  społecznych, 
związków zawodowych  itp.  Jeżeli  w  roku  objętym  sprawozdaniem  spółka  lub  jej  grupa 
ponosiły wydatki na tego rodzaju cele, informacja zawiera zestawienie tych wydatków.